لیست اختراعات پايان اميني
عنوان اختراع:سيستم جذب كننده انرژي و ضربه با ساختار مشبك زمينه فني اختراع مربوط: مهندسي مكانيك به صورت عام سيستم هاي جذب انرژي سيستم هاي كنوني استفاده شده براي جذب انرژي و مهار ضربه يا به صورت اجسام صلب -اغلب ساخته شده از جنس فلز- هستند كه بيشتر به عنوان گارد ريل استفاده مي شوند و وظيفه مهار وسيله نقليه را دارند و خسارت زيادي را به همراه دارند. يعضي ديگر نيز ظروف استوانه اي توخالي هستند كه از موادي مانند آب يا شن پر مي شوند. آنهايي كه از شن پر مي شوند بر اثر مرور زمان و تاثير رطوبت صلب مي شود و خود مانند يك جسم صلب عمل ميكنند و تاثيري در كاهش شدت تصادف ندارند. بعضي ديگر ازضربه گيرها، از مواد شكنندهاي تشكيل شدهاند كه در هنگام برخورد و ضربه خرد شده و به قطعات ريز تبديل مي شوند كه همين قطعات ريز باعث خطر مي شوند. سيستم مطرح شده در اين اختراع يك نوع سيتم جذب كننده انرژي و به نوعي ضربه گير است كه از بازده بالايي در جذب انرژي برخوردار است و در طول مسير بيشترين حفاظت را بوجود ميآورد و به علت جاگيري كم آنها براي موانع باريك مناسب است. سيستم ضربهگير، يك سيستم مشبك مدولار است كه قطعات آن بر روي هم چفت مي شوند. همه اين قطعات به جز قطعات مرزي، در حاشيه و لبه ها داراي زايدهها و تورفتگي هايي هستند كه ميتوانند به صورت نري و مادگي بر روي هم چفت شوند.
ايدهي مطرح شده تلفيقي از مهندسي برق و مكانيك بوده و راهكاري جديد در زمينه سيستم پارك موازي خودران اتومبيل ميباشد. با مطالعهي تحقيقات بعمل آمده و مرور پيشرفتهاي انجام شده در اين رابطه، اصليترين دلايل عدم موفقيت و اجراي اين طرح براي ساير اتومبيلها، استفاده از قطعات با هزينه بالا، تغيير سيستم با تغيير نوع و ويژگيهاي اتومبيل و محدود كردن شرايط خاص براي شروع عمل پارك موازي ميباشد. در اين اختراع با راهي ساده و ارزان سيستمي طراحي طراحي شده است كه تمامي ويژگيهاي ذكر شده را دارا ميباشد. در اصل ميتوان گفت كه هدف اصلي اين طرح طراحي و ساخت سيستم كنترلي پارك موازي اتومبيل است كه بتوان آن را بر روي ساير اتومبيلهاي ارزان قيمت به سادگي پيادهسازي نمود. در اين طرح براي سيستم كنترلي پارك موازي اتومبيل از يك نوع كنترلكنندهي مد لغزشي جديد استفاده شده است. نكته اساسي كه در پارك موازي خودكار اتومبيل بايد به آن توجه كرد، توقف اتومبيل در نقاط ابتدا، انتها و تغيير جهت حركت اتومبيل ميباشد تا از ايجاد خطا در سيستم حركتي براي پارك موازي اتومبيل جلوگيري شود. طراحي اين كنترلكننده به نحوي بوده است كه علاوه بر اجرا كردن مورد فوق، در برابر اختلال و اغتشاش حركتي وارد شده به سيستم در حين پارك مقاوم است. همچنين در برابر انواع تغيير پارامتر اتومبيل نيز سيستم پارك موازي اتومبيل تغييري نخواهد كرد. براي تصديق سيستم كنترلي طراحي شده براي پارك موازي اتومبيل، يك ربات شبهاتومبيل بر اساس ابعاد تقريبي در مقياس كوچك اتومبيلي سمند طراحي و ساخته شده است و سيستم كنترلي طراحي شده بر روي آن پيادهسازي گرديده است. نتايج شبيهسازي و پيادهسازي سيستم پارك موازي طراحي شده، نشاندهنده عملكرد مناسب سيستم كنترلي طراحي شده ميباشد.
هم اكنون اطلاعات طبقات آسانسور يا به صورت يك نمايشگر كوچك يا به صورت يك سيستم صوتي است كه فقط شماره طبقه را نشان مي دهد و اشخاص داخل كابين از مشخصات واحد هاي طبقات اطلاعي ندارند.اين نكته در بعضي از موارد كه شخص اطلاعات دقيق از نشاني واحد ندارد باعث مي شود كه در پياده شدن از آسانسور دچار اشتباه شود. در مجتمع هاي تجاري نيز گاهي به دليل بي اطلاعي از واحد هاي طبقات ديگر از خدمات ارئه شده در واحد ها و طبقات ديگر بي اطلاع مي ماند.هدف از اين اختراع ساخت يك سيستم اطلاع رساني و تبليغاتي است بدون آنكه تجهيز جديدي در داخل كابين آسانسور نصب شود بتواند از طريق آيينه آسانسور،تبليغات مختلف و اطلاعات طبقات و واحد ها را در اختيار افراد و مسافران داخل كابين آسانسور قرار دهد.در پشت شيشه-آينه خاص تعبيه شده، تعدادي منبع نوراني قرار دارد كه با اطلاعات گرفته شده از پردازشگر الكترونيك پشت شيشه و آينه نوراني شده و تبليغ مورد نظر را پخش مي كند.
موارد یافت شده: 3